Odmień swojego bloga za darmo

29 grudnia
Nie da się nie zauważyć nowego wyglądu mojego bloga.
Jasne stonowane kolory i większa przejrzystość treści sprawia, że czyta się chętniej, łatwiej i przyjemniej, a przynajmniej taką mam nadzieję:) 
Zastanawiałam się długo nad zmianami. Wydawało mi się, że zmiana szablonu bloga to długi i żmudny proces. Być może to wrażenie potęgowały posty z innych blogów, gdzie autorki korzystały z płatnej pomocy w tunningowaniu wyglądu swoich stron.

szablon VOUX- ten sam, na którym hula dziś mój blog :)

Sądziłam, że zmiana nadejdzie gdzieś w okolicach przyszłego roku. W zeszłym tygodniu usiadłam jednak i zaczęłam poszukiwania szablonów dostępnych w sieci za darmo. Ponoć tyle osób z nich korzysta i są zadowoleni, być może i ja taka będę? I jestem. Dlatego też zapraszam na króciutki poradnik, jak odmienić swojego bloga totalnie za free. Jeśli ja mogłam zmienić szablon bloga w kilka chwil - możesz i Ty. 

Jedyne czego potrzebujesz to:
komputer z dostępem do sieci
determinacja
cierpliwość
czas

Wstępna koncepcja tego, jak chcemy by wyglądał blog jest moim zdaniem najważniejsza. Z szablonem jest bowiem tak jak z dobrą sukienką - ma zachęcać do kontaktu, ale dopiero poznanie właścicielki gwarantuje odkrycie prawdziwego piękna. Szablon to taki trochę wabik. Lubię ładne strony. Lubię strony uporządkowane i poukładane. Nie lubię pop-up'ów (choć u mnie też wyskakuje w postaci zaproszenia do polubienia fanpage na FB), co nie znaczy, że mam się odgradzać od nich murem.
Gdy już wiemy, czego na naszym blogu chcemy - jakie jego elementy należy wyeksponować, a które mogą przestać być widoczne - przystąpmy do poszukiwania szablonu. Szablonów za darmo jest w sieci całe mnóstwo. Ogromnym ułatwieniem jest wstępna wizualizacja- przed wyborem szablonu wiesz, jak będzie wyglądała twoja strona po metamorfozie. Poniżej kilka linków z dostępnymi do pobrania za darmo szablonami:



http://www.themexpose.com






Wybrany przez siebie i pobrany szablon należy wpisać w odpowiednim miejscu w sekcji bloggera - SZABLON. Warto w tym miejscu - przed wprowadzeniem nowego stunningowanego wyglądu bloga- zapisać sobie cały aktualny szablon. Tak na wszelki wypadek, gdyby jednak nowy wygląd nie okazał się tak dobry jak nam się wydawało, bądź z sentymentu za oldschoolem. Potem pozostaje już tylko dostosowywanie zmian. U mnie po wprowadzeniu nowego szablonu niektóre stare elementy i gadżety pozostały w tym samym miejscu. Należało je edytować bądź przesunąć w inną sekcję strony bloga. Kilka elementów usunęłam uznając je za mało reprezentatywne.
Cały proces nie jest specjalnie długotrwały czy ciężki. Wiadomo jednak, że korzystając z gotowych darmowych szablonów twój blog nie będzie całkowicie twoją kreacją. Szablony płatne gwarantują większe pole do popisu i większą indywidualizację bloga. Jednakże na własne potrzeby - szablony za free są jak najbardziej ok. Jeśli możemy zmienić swoja stronę na lepszą bez większego wkładu finansowego - czemu z tego nie korzystać?

Mam nadzieję, że te kilka słów zachęci kogokolwiek do odświeżenia swojej strony i nadania jej nowego, dynamicznego wyrazu, który zachęci czytelników do częstszych wizyt na ich blogach.  


Pozdrawiam
Paulina M

2 komentarze:

  1. mój szablon narazie pozostaje chociaż wprowadziłabym jeszcze kilka zmian, uwielbiam białą kolorystykę dlatego Twój blog świetnie mi się przegląda ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Dzięki za inspirację :) Mój blog przeszedł właśnie metamorfozę i to jest to, co mi się podoba :)

    OdpowiedzUsuń

Obsługiwane przez usługę Blogger.