Babka piaskowa bez mąki ziemniaczanej

W dzisiejszym wpisie dzielę się przepisem na babkę piaskową bez mąki ziemniaczanej. O razu zaznaczę, że nie mam doświadczenia w pieczeniu babek. Ta z mojego przepisu wyszła za pierwszym razem, traktuję to więc jako kulinarny sukces :)



Geneza pieczenia tej babki była dość zabawna. Na opakowaniu mąki był przepis na babkę piaskową. Taki typowy - z mąką ziemniaczaną. Debatowaliśmy w domu o tym, by babkę piaskową upiec, choć to przecież nie żadne święta ani nic. Co więcej: Wybranek Serca zakupił mi nawet następnego dnia foremkę do babki. Kolejnego poranka uznałam, że czas babkę upiec, choć nie miałam mąki ziemniaczanej. Zastąpiłam ją budyniem. Nie mówiłam nic a nic mojej drugiej połówce, że piekę ciasto, a on powrócił do domu dzierżąc w dłoni... mąkę ziemniaczaną :)

Składniki do babki piaskowej bez mąki ziemniaczanej

- 5 jajek
- 1 i 3/4 szklanki mąki pszennej
- 1 opakowanie budyniu waniliowego
- 1 szklanka cukru
- 1 łyżka proszku do pieczenia
- 1 szklanka oleju
- szczypta soli

Jajka w całości ubiłam z połową szklanki cukru i szczyptą soli. W osobnej misce wymieszałam pozostałe suche składniki: mąkę, proszek do pieczenia, budyń i resztę cukru. Do ubitych jajek z cukrem dodałam suche składniki i wymieszałam na wolnych obrotach do połączenia w gładką masę. Na koniec dodałam olej i zmieniając tempo pracy maszyny na nieco szybsze miksowałam, aż masa zrobiła się gładka.

Piekłam w uprzednio nagrzanym do 180 stopni piekarniku w opcji z nagrzewaniem góra-dół, w foremce do babek obsypanej mąką. Pieczenie zajęło około 1 godzinę. Babka wyrosła wyśmienicie. Ciasto jest puszyste i nic dziwnego, że zniknęło bardzo szybko z talerza.


Bardzo ładnie wyrasta również babka piaskowa w wersji z mąką ziemniaczaną. Nie mogłam się powstrzymać i opcję z mąką ziemniaczaną również wypróbowałam - wczoraj. Zamiast budyniu dodajemy 1 szklankę mąki ziemniaczanej, a ilość mąki pszennej redukujemy do 1 szklanki. Ciasto wychodzi dokładnie tak, jak w wersji z budyniem :)

Robicie babki? Lubicie babki? Pokażcie swoje wariacje na temat babek piaskowych- chętnie obejrzę i poczytam o ciekawych przepisach na to proste i smakowite ciacho!


Brak komentarzy:

Obsługiwane przez usługę Blogger.