Kosmetyczne zrób to sam: odświeżający zdzierak do ciała

Wiosną wszystko na nowo budzi się do życia.
Zrzucamy ciepłe ciuchy i wygrzewamy ciało na słońcu. Warto zainwestować kilka minut i złotówek w produkt, który łatwo przygotujemy w domu. Produkt na dziś : scrub do ciała.

Po co nam scrub/peeling?
Stosowanie peelingu pozwala na usunięcie martwego naskórka z powierzchni naszej skóry. Dzięki temu wszystkie substancje odżywcze mają szansę wniknąć przez skórę lepiej i głębiej. Masaż wykonywany podczas tego typu oczyszczania skóry pobudza krążenie, a co za tym idzie - poprawia koloryt oraz poziom jędrności skóry. Regularne używanie tak powszechnych już zdzieraków (strasznie lubię to słowo, brzmi tak swojsko i dobitnie ukazuje naturę zabiegu, jaki wykonujemy) wpływają zbawiennie na skórę.

Dostępne w drogeriach zdzieraki nie są wielkim wydatkiem. Ceny zaczynają się od kilku złotych. Stosowałam kilka dość popularnych produktów, niemniej moja skóra nie lubiła się z niektórymi składnikami.
Wpadłam więc na fantastyczny pomysł, by zrobić sobie samej coś, co być może nie będzie mnie uczulać.
Zdzierak, który zmajstrowałam, to prosty i szybki w przygotowaniu produkt do pielęgnacji ciała.

Czego potrzebowałam:
-sok z 1 cytryny (ok. 1zł)
-skórka z 1 cytryny (dekoracyjnie)
- 2 łyżki oleju kokosowego (ok.0.45zł)
- kilka kropel olejku grejpfrutowego
-100 g cukru ( ok 0.3zł)

Wszystkie składniki należy ze sobą wymieszać. Olej kokosowy uprzednio rozpuścić w kąpieli wodnej - w pokojowej temp. olej ma konsystencję stałą. Zdzierak jest jak widać tani. Z takiej ilości wychodzi kilka porcji peelingu. Bezcenna jest jednak satysfakcja ze zrobienia czegoś totalnie samemu.

Półprodukty do mojego zdzieraka nie były wybierane losowo:
Olej kokosowy - doskonały nawilżacz, dzięki zawartości  nasyconych kwasów tłuszczowych, opóźnia też procesy starzenia skóry ( będę dobrzezakonserwowana a co mi tam!).
Sok z cytryny- źródło antyoksydantów do zwalczania wolnych rodników; zawiera też flawonoidy i wit.C.
Olejek grejpfrutowy - działa bakteriobójczo, zapobiega cellulitis, oczyszcza pory skóry.


Zdzierak pachnie fenomenalnie!
Po zastosowaniu skóra jest gładka, ukojona i doskonale nawilżona.
Produkt z powodzeniem może stać ok. miesiąc w chłodnym miejscu.


Brak komentarzy:

Obsługiwane przez usługę Blogger.