Bruschetta po polsku, czyli z pasztetem

Pajda dobrego pieczywa z przypieczonymi pomidorami, przyprawami  i pasztetem to ciekawa alternatywa wobec typowych dla mnie przekąsek potreningowych. Nie sięgam często po pieczywo, ale gdy to czynię chcę, by przekąska była sycąca i napakowana po brzegi. Pyszne pieczywo typu ciabatta, świeże pomidory, pasztet z drobiem i pomidorami, ser i bazylia - to właśnie znalazło się w dzisiejszym menu mojego domu. 



Bardzo możliwe, że dla kogoś dodanie pasztetu do bruschetty to niszczenie tradycyjnego posiłku włoskich rolników, ale...kto nie próbuje udoskonalać przepisów, ten nie ma szansy na jedzenie fantastycznych potraw:)


Bruschetta z pasztetem:

- 2 ciabatty
- 1 łyżka oliwy z oliwek
- 2  średniej wielkości pomidory
- 1 opakowanie pasztetu z drobiem i pomidorami Profi
- 1/2 czerwonej cebuli
- 1 mozzarella
- kilka plastrów sera typu gouda
- sól i pieprz


Włączyłam piekarnik, by solidnie nagrzał się do temperatury ok 200 stopni. Pomidory sparzyłam wrzątkiem, by z łatwością pozbyć się skórki i pokroić je w drobną kostkę. Cebulę pokroiłam w piórka, a sery w słupki. Ciabatty przekroiłam i skropiłam oliwą. Posmarowałam obficie pasztetem z drobiem i pomidorami. Ułożyłam słupki sera i na nie warstwę pomidorków i cebulki. Przykryłam kolejną warstwą serów. Przyprawiłam i wrzuciłam do piekarnika na ok. 10 minut. 


Wyjęłam, gdy były już przyrumienione. Wierzch mojej bruschetty posmarowałam kolejną porcją pasztetu i dorzuciłam liście bazylii. Nic absolutnie nie smakuje lepiej niż chrupiące pieczywo ze świeżą bazylią. Pasztet drobiowy z pomidorami Profi doskonale komponuje się z pieczonymi warzywami. Spodziewałam się, że będzie smacznie, ale efekt końcowy przeszedł moje oczekiwania. Było pysznie! 

Do tej bruschetty wybrałam pasztet z pomidorami. Zastanawiałam się, czy nie użyć wersji pikantnej, ale ostatecznie ten z pomidorami okazał się strzałem w dziesiątkę. 


Polecam eksperymenty w kuchni tak, jak i w aktywnościach fizycznych o każdej porze roku! 




zBLOGowani.pl





Brak komentarzy:

Obsługiwane przez usługę Blogger.